AdobeStock_172105892-e1567091057292

Mediació de conflictes

 

Procés de gestió i resolució de conflictes basat en el diàleg i en la recerca de solucions constructives. Amb múltiples avantatges per a totes les persones que viuen un conflicte.

 

La mediació dóna protagonisme a les parts. A través de la mediació, les parts recuperen el poder de decidir sobre les conseqüències del seu conflicte. Passen a ser no sols protagonistes de la controvèrsia, sinó també protagonistes en la recerca d’una solució. Aquest és un avantatge molt important, ja que ningú millor que les mateixes parts pot conèixer els seus interessos i necessitats.

Al final del procés ningú se sent perdedor.En la mediació no hi ha, ni es busquen, vencedors ni perdedors. Les persones s’esforcen per trobar les millors solucions compartides que puguin ser vàlides i acceptables per a tots. Totes les parts hi guanyen, tant en tranquil·litat personal, com en temes materials. La cooperació aconseguida permet que es maximitzin els recursos existents i dóna resposta a un nombre major de necessitats.

Facilita la comunicació i preserva la relació.Si ningú no se sent perdedor, si les parts han aconseguit dialogar, serà molt més fàcil que en el futur puguin mantenir algun tipus de relació i prendre decisions sobre els interessos comuns, de ser-hi.

  • – Gestió positiva de la separació o divorci
  • – Relacions familiars (entre germans, avis/nets, etc.)
  • – Famílies reconstituïdes
  • – Gestió d’herències i patrimoni comú
  • – Parentalitat adequada (relació amb els fills)
  • – Projecte de parella i gestió dels conflictes de convivència
  • – Presa de decisions importants consensuades
  • – Gestió i transformació de conflictes veïnals
  • – Mediació entre empreses i en el desenvolupament del seu negoci
  • – Gestió relacional d’equips directius i de treball
  • – Reclamacions de qualsevol índole entre particulars
  • – Desenvolupament de protocols dins l’empresa familiar
  • – Projectes per humanitzar processos de treball i evitar conflictivitat
  • – Presa de decisions importants consensuades entre socis d’empreses
  • – Gestió i transformació de conflictes en qualsevol dels espais de l’àmbit educatiu
  • – Confecció i desenvolupament de protocols de prevenció i detecció, i per intervenir adequadament en els conflictes
  • – Assistència i assessorament al professorat i la direcció dels centres educatius
  • – Formació específica en mediació per alumnes i professorat
  • – Prevenció d’escalada dels conflictes vius
  • – Relació adequada i positiva entre tots elements integrants del sistema: alumnes, mestres o professors, pares d’alumnes i les seves agrupacions, organismes públics, etcètera.

Si continua navegant per aquest lloc web, accepta la utilització de galetes. Més informació.

La configuració de la política de galetes d'aquesta web està definida com a permesa, per poder oferir-li una millor experiència de navegació. Si continua utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé clica a "Acceptar" entendrem que hi està d'acord.

Tanca