Counselling

Acompanyament psicològic: counselling

Relació d’ajuda professional que facilita un procés de canvi i la gestió dels conflictes amb un mateix i en la relació amb els altres.

Així doncs, el counselling o acompanyament psicològic dirigit a persones, parelles, famílies i grups, és una relació d’ajuda professional que, mitjançant un treball acotat en el temps i enquadrat en uns objectius específics i mitjans d’intervenció, possibilita un procés de canvi personal i relacional.

Una metodologia de relació d’ajuda professional on es donen el temps i l’espai necessaris per aprofundir i descobrir què ens està passant, allò què no funciona i el què ens impedeix de sentir-nos i viure com voldríem. Aquest procés no implica una profunda reestructuració de la personalitat, ja que com a abordatge metodològic, el counselling no pretén curar cap patologia mèdica o psicològica (no és una teràpia ni una psicoteràpia), on ja existeixen altres professionals de la sanitat per atendre-les.

Com a Counsellor amb anys d’experiència professional i amb estudis universitaris en counselling (URL), en psicologia de la comunicació (UB -UAB), en gestió de conflictes (UB) i en ciències socials (Humanitats), acompanyo a la gestió i transformació dels problemes i crisi de la vida quotidiana, fomentant el desenvolupament positiu de les persones, facilitant la presa de decisions i els processos de canvi relacional necessaris en cada situació vital.

          • Canvis sobtats i crisi personals
          • Pèrdua del sentit vital
          • Processos de dol i sentiments de pèrdua
          • Impossibilitat d’arribar a objectius personals o professionals
          • Incapacitat per comunicar-se adequadament
          • Deliberació i presa de decisions importants
          • Autoestima deficient
          • Vivències negatives en l’àmbit laboral o professional
          • Qualsevol altra situació o sentiment que no ens permeti gaudir adequadament de la vida
  • Canvis sobtats en la relació
  • Desavinences en qualsevol àmbit
  • Processos de dol i sentiments de pèrdua compartits
  • Gestió per assolir una comunicació positiva
  • Processos de separació o divorci
  • Relacions amb les famílies extenses
  • Impossibilitat d’arribar a objectius compartits
  • Deliberació i presa de decisions importants
  • Pèrdua de confiança
  • Gestió per una parentalitat adequada
  • Qualsevol altra situació o sentiment que no permeti gaudir adequadament de la vida en parella
  • Canvis sobtats en l’àmbit familiar
  • Famílies reconstituïdes
  • Relació sistèmica de la família extensa
  • Comunicació positiva i gestió de secrets generacionals
  • Incapacitat de comunicar-se adequadament
  • Deliberació i presa de decisions importants
  • Gestió d’infermetats i accidents
  • Gestió adequat del dol i les pèrdues
  • Acompanyament a famílies amb membres amb discapacitat intel·lectual
  • Gestió d’una comunicació adequada
  • Planificació de recursos
  • Relació sistèmica entre els integrants del grup
  • Gestió de conflictes (recursos escassos, rols i poder, etc.)
  • Deliberació i presa de decisions importants
  • Vivències negatives en l’àmbit laboral, professional o empresarial
  • Gestió de qualsevol grup humà amb problemes de comunicació i necessitat de canvi

Si bé és cert que s’ha treballat per detectar precoçment i fer un acompanyament educatiu especialitzat, adequat i efectiu, als nens i nenes amb altes capacitats, no és així en el cas dels adults; donant-se la paradoxa de que un gran nombre d’aquestes persones no arriben a desenvolupar adequadament, per diversos motius, les seves habilitats socials i capacitats artístiques o intel·lectuals i patint, en molts casos, sentiments d’inadequació o soledat, des de la vivència íntima d’una diferència no assumida o acceptada.

Un acompanyament integratiu, humanista i acurat, a les persones adultes amb altes capacitats, per treballar, entre d’altres punts:

  • Gestió dels sentiments d’inadequació o soledat
  • Incapacitat de comunicar-se adequadament amb els altres
  • Deliberació i presa de decisions importants
  • Canvi i adequació professional a les pròpies capacitats
  • Vivències negatives en l’àmbit laboral o professional
  • Gestió d’una inadequada autoestima i sentiments d’inferioritat

MÉS INFORMACIÓ

  • Situacions de tensió o estrès a l’aula, el claustre, o en la relació amb les famílies.
  • Sentir-se desmotivat i amb falta de ganes de continuar la tasca docent.
  • Dificultats en la relació amb els altres, en general i especialment amb els companys.
  • Pors (personals o professionals) referents a la feina o les relacions socials.
  • Estats d’ansietat o pànic en l’afrontament de conflictes en el dia a dia al centre educatiu.
  • Alteracions emocionals, irritabilitat, depressió, excitabilitat.
  • Adaptació a noves situacions professionals, canvis o noves responsabilitats.
  • Transicions i adaptacions personals (divorci, pèrdues i dol, infermetats) o professionals.
  • Tots aquells situacions i vivències que generen malestar en qualsevol àmbit de la vida quotidiana.