Counselling

Acompanyament psicològic: counselling

Relació d’ajuda professional que facilita un procés de canvi i la gestió dels conflictes amb un mateix i en la relació amb els altres.

Així doncs, el counselling o acompanyament psicològic dirigit a persones, parelles, famílies i grups, és una relació d’ajuda professional que, mitjançant un treball acotat en el temps i enquadrat en uns objectius específics i mitjans d’intervenció, possibilita un procés de canvi personal i relacional.

Una metodologia de relació d’ajuda professional on es donen el temps i l’espai necessaris per aprofundir i descobrir què ens està passant, allò què no funciona i el què ens impedeix de sentir-nos i viure com voldríem. Aquest procés no implica una profunda reestructuració de la personalitat, ja que com a abordatge metodològic, el counselling no pretén curar cap patologia mèdica o psicològica (no és una teràpia ni una psicoteràpia), on ja existeixen altres professionals de la sanitat per atendre-les.

Com a Counsellor amb anys d’experiència professional i amb estudis universitaris en counselling (URL), en psicologia de la comunicació (UB -UAB), en gestió de conflictes (UB) i en ciències socials (Humanitats), acompanyo a la gestió i transformació dels problemes i crisi de la vida quotidiana, fomentant el desenvolupament positiu de les persones, facilitant la presa de decisions i els processos de canvi relacional necessaris en cada situació vital.

          • Canvis sobtats i crisi personals
          • Pèrdua del sentit vital
          • Processos de dol i sentiments de pèrdua
          • Impossibilitat d’arribar a objectius personals o professionals
          • Incapacitat per comunicar-se adequadament
          • Deliberació i presa de decisions importants
          • Autoestima deficient
          • Vivències negatives en l’àmbit laboral o professional
          • Qualsevol altra situació o sentiment que no ens permeti gaudir adequadament de la vida
  • Canvis sobtats en la relació
  • Desavinences en qualsevol àmbit
  • Processos de dol i sentiments de pèrdua compartits
  • Gestió per assolir una comunicació positiva
  • Processos de separació o divorci
  • Relacions amb les famílies extenses
  • Impossibilitat d’arribar a objectius compartits
  • Deliberació i presa de decisions importants
  • Pèrdua de confiança
  • Gestió per una parentalitat adequada
  • Qualsevol altra situació o sentiment que no permeti gaudir adequadament de la vida en parella
  • Canvis sobtats en l’àmbit familiar
  • Famílies reconstituïdes
  • Relació sistèmica de la família extensa
  • Comunicació positiva i gestió de secrets generacionals
  • Incapacitat de comunicar-se adequadament
  • Deliberació i presa de decisions importants
  • Gestió d’infermetats i accidents
  • Gestió adequat del dol i les pèrdues
  • Acompanyament a famílies amb membres amb discapacitat intel·lectual
  • Gestió d’una comunicació adequada
  • Planificació de recursos
  • Relació sistèmica entre els integrants del grup
  • Gestió de conflictes (recursos escassos, rols i poder, etc.)
  • Deliberació i presa de decisions importants
  • Vivències negatives en l’àmbit laboral, professional o empresarial
  • Gestió de qualsevol grup humà amb problemes de comunicació i necessitat de canvi

Si bé és cert que s’ha treballat per detectar precoçment i fer un acompanyament educatiu especialitzat, adequat i efectiu, als nens i nenes amb altes capacitats, no és així en el cas dels adults; donant-se la paradoxa de que un gran nombre d’aquestes persones no arriben a desenvolupar adequadament, per diversos motius, les seves habilitats socials i capacitats artístiques o intel·lectuals i patint, en molts casos, sentiments d’inadequació o soledat, des de la vivència íntima d’una diferència no assumida o acceptada.

El tàndem professional entre la Psicòloga Montse Vilardell i el Counsellor Toni Rius, van endegar el projecte QUISÒC, per tal d’oferir un acompanyament integratiu, humanista i acurat, a les persones adultes amb altes capacitats, per treballar, entre d’altres punts:

  • Gestió dels sentiments d’inadequació o soledat
  • Incapacitat de comunicar-se adequadament amb els altres
  • Deliberació i presa de decisions importants
  • Canvi i adequació professional a les pròpies capacitats
  • Vivències negatives en l’àmbit laboral o professional
  • Gestió d’una inadequada autoestima i sentiments d’inferioritat

 

MÉS INFORMACIÓ

  • Situacions de tensió o estrès a l’aula, el claustre, o en la relació amb les famílies.
  • Sentir-se desmotivat i amb falta de ganes de continuar la tasca docent.
  • Dificultats en la relació amb els altres, en general i especialment amb els companys.
  • Pors (personals o professionals) referents a la feina o les relacions socials.
  • Estats d’ansietat o pànic en l’afrontament de conflictes en el dia a dia al centre educatiu.
  • Alteracions emocionals, irritabilitat, depressió, excitabilitat.
  • Adaptació a noves situacions professionals, canvis o noves responsabilitats.
  • Transicions i adaptacions personals (divorci, pèrdues i dol, infermetats) o professionals.
  • Tots aquells situacions i vivències que generen malestar en qualsevol àmbit de la vida quotidiana.

Si continua navegant per aquest lloc web, accepta la utilització de galetes. Més informació.

La configuració de la política de galetes d'aquesta web està definida com a permesa, per poder oferir-li una millor experiència de navegació. Si continua utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé clica a "Acceptar" entendrem que hi està d'acord.

Tanca